Skip to main content
Zdjęcie Szkoły Podstawowej w Brzeźnicy Książęcej

Wycieczka do Zamościa w ramach programu”Poznaj Polskę”

Dnia 16 maja 2023 roku czterdziestu uczniów klas 4-8 wraz z opiekunami odwiedziło Zamość i Zwierzyniec. Wycieczka w 80% sfinansowana została z projektu ministerialnego „ Poznaj Polskę”.

Zwiedzanie Zamościa rozpoczęliśmy od Arsenału- Muzeum broni i fortyfikacji. Następnie udaliśmy się na rynek, gdzie pan przewodnik przybliżył nam historię Zamościa. Nie zabrakło też opowieści o  bardziej współczesnych słynnych Zamojakach: Marku Grechucie, Witoldzie Paszu. Kolejnym punktem był zwiedzanie Katedry Zamojskiej. Wizytę w Zamościu zakończyliśmy spacerem po rynku i uliczkach starego miasta.

Druga część wycieczki związana była bardziej z naturą i pięknymi widokami Roztoczańskiego Parku Narodowego. W Zwierzyńcu podziwialiśmy kościół na wodzie i udaliśmy się na spacer nad Stawy Echo w poszukiwaniu koników polskich. Udało je się nam zobaczyć już przy wyjeździe ze Zwierzyńca.

W drodze powrotnej nie sposób było pominąć Szczebrzeszyna. Pod pomnikiem najbardziej znanego w Polsce chrząszcza zrobiliśmy sobie fotografię, która będzie kartą przetargową podczas lekcji  języka polskiego. Dużo frajdy sprawił nam też postój, podczas którego rozprostowaliśmy nogi na placu zabaw. Zakupione pamiątki będą przypominały nam o naszej słonecznej wycieczce.